Niektóre kampery obrosły już w miano legendy. Wszyscy miłośnicy caravaningu kojarzą takie marki jak Hymer, Westfalia, czy polskiego Romera. Do tego grona na przestrzeni ostatnich lat włączył się również samochód kempingowy Adria Matrix, bazujący na Fiacie Ducato i Citroenie Jumperze. Jest to półintegra, czyli idealny kompromis pomiędzy vanem a kamperem, oferujący dużą przestrzeń i wszechstronne wyposażenie. Producent postanowił zmodernizować swojego flagowca, wprowadzając szereg ciekawych zmian stylistycznych oraz stricte użytkowych. Należy tutaj wymienić nowy profil zewnętrzny i przednia maska z wbudowanymi lampami. Cena kampera uzależniona jest od wersji wyposażenia, dobranych udogodnień oraz wielkości. Nowe modele można zakupić za 220-250 tysięcy złotych. Czym Adria Matrix zaskarbił sobie serca fanów vanlife’u?

Mnogość wersji Adia Matrix

Producent oferuje kilkanaście wariantów konfiguracyjnych swojego kampera. Dzielą się one na dwie kategorie pojazdów: Adria Matrix Supreme oraz Adria Matrix Plus. Każda z nich posiada trzy typy konfiguracyjne rozmieszczenia elementów wnętrza.

Adria Matrix Supreme - konfiguracja

Kamper posiada cztery główne strefy, odpowiadające pokojom w zwykłym domu, bądź mieszkaniu: część dzienna (salon), sypialnia, kuchnia oraz łazienka. Całość uzupełnia przednie łóżko, opuszczane w razie potrzeby nad część sypialną. Pozwolę sobie jednak rozpocząć od najważniejszych informacji technicznych.

Liczb miejsc siedzących: 4 — 5
Liczba miejsc do spania: 4 — 5
Długość (mm): 6985 — 7485
Szerokość całkowita (mm): 2299
Masa w gotowości do jazdy (kg): 2930 — 3110 – 3050
Wysokość całkowita (mm): 2905

Producent ponadto oferuje kilka wersji kolorystycznych wnętrza, jak i dodatków – takich jak poduszki, czy obicia kanapy. Wszystkie pojazdy nowej generacji zostały napędzone jednostkami diesla spełniającymi normy emisji spalin Euro 6 – mowa tutaj o silnikach HDi oraz MultiJet.

Wszechstronne wnętrze Adria Matrix

Pierwszy krok w kamperze Adria stawia się zazwyczaj na podłodze. Producent wprowadził podwójną podłogę, która tworzy 13-centymetrową przestrzeń pod instalację mediów, izolację i dodatkową przestrzeń bagażową. Taka sprytna skrytka może stanowić dobre zabezpieczenie przed kradzieżą chociażby laptopa. Część dzienna stanowi korelację nowoczesnego designu z multimedialnymi udogodnieniami.

Adria Matrix - wnętrze

W nowym modelu powiększono 0 15% panoramiczne okno, wpuszczając do wnętrza więcej światła i optymalizując optycznie wrażenie przestrzenne. Okno posiada wbudowane rolety oraz funkcję otwierania, poprawiającą obieg powietrza w vanie. Nowe panoramiczne okno jest o 15% większe niż poprzednie, co oznacza jasne wnętrze i poczucie przestronności. Zaprojektowane z wbudowanymi roletami i funkcją otwierania w celu poprawy wentylacji. Opuszczane łóżko bazuje na lżejszej konstrukcji, która zapewnia dodatkową wentylację i obniżenie masy właściwej pojazdu. Wykorzystane wzornictwo jest po prostu spójne i niesie za sobą ciepło, które kojarzymy z zaciszem ogniska domowego.

Do kampera Adria Matrix została utworzona specjalna aplikacja, która umożliwia sterowanie ważnymi funkcjami – takimi jak ogrzewanie, oszczędzanie energii oraz kontrolowanie poziomów naładowania akumulatorów, czy wypełnienia zbiorników na wodę. Do ogrzewania wnętrza użyto sprawdzonych rozwiązań Truma oraz Alde. Nowy system nagłośnienia został ukryty w sprytny sposób, oferując dźwięk przestrzenny w części dziennej vana. Na pokładzie nie zabrakło również łazienki oraz kuchni, które najlepiej przedstawić po prostu w formie poniższych zdjęć.

Kamper Adria 2021 – galeria

Paweł Kokot

Niespełniony pisarz zanurzony w świecie samochodów dostawczych i motorsportu. Fan kamperów, miłośnik ciszy i wojaży wszelkiej maści.

Podobne artykuły