Dacia Dokker to jeden z najpopularniejszych małych samochodów dostawczych, dostępnych na polskim rynku. Jest on powszechnie wykorzystywany w firmowych flotach. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest niska cena zakupu oraz późniejszej eksploatacji. Rok 2021 przynosi dużą zmianę w tym zakresie, ponieważ Dacia Dokker znika z salonów. Zastąpi ją Renault Express, będące bliźniaczym modelem w odnowionej odsłonie. Francuski producent zatoczył koło w historii, powracając do marki Express. Wcześniej była ona przypisana do Renault 5 w wersji dostawczej i została wyparta za sprawą Renault Kangoo. Renault Express będzie produkowany w wersji osobowej i dostawczej, jednak na rynek europejski ma trafić na razie jedynie wariant dostawczy. Debiut w salonach jest zaplanowany na wiosnę 2021 roku, a cena pojazdu ma się zaczynać od 70.000 zł netto – blisko 10.000 zł więcej niż miało to miejsce w przypadku Dacii Dokker. Auta będą produkowane w marokańskiej fabryce w Tangerze. 

Renault Express wnętrze - kabina

Jakie zmiany przynosi Renault Express?

Renault Express 2021 powstało na popularnej platformie B0 z której wcześniej korzystała Dacia Dokker. Jest ona jednak ograniczona jedynie do silników spalinowych – dlatego nie należy spodziewać się wersji hybrydowej, bądź elektrycznej. Największe zmiany w małym dostawczaku francuskiej marki objęły przód pojazdu, nawiązujący do standardów stylistycznych Renault. Zmienił się kształt przednich reflektorów oraz design grilla. Kolejnym małym smaczkiem jest zmiana kształtu klamek, które zapożyczono z innych modeli. Powiew nowoczesności zawitał we wnętrzu za sprawą nowego ekranu wspierającego system multimedialny Easy Link, poziomych paneli nawiewów oraz manualnych potencjometrów klimatyzacji.

Renault zerwało z strategią, którą podążała Dacia. W przypadku Dacii Dokker liczyła się niska cena i pragmatyczne rozwiązania. Renault Express stawia już większy nacisk na komfort kierowcy – nowy fotel, wykończenia z materiałów wyższej jakości. Bez zmian pozostały natomiast liczne podstawki i schowki. Przestrzeń ładunkowa pojazdu mieści się w przedziale 3,3-3,7 m3. W pojazdach zaimplementowano nowe systemy bezpieczeństwa – czujnik monitorowania martwego pola, czujnika parkowania. Flagowym silnikiem ma być jednostka Blue dCI o mocy 95 KM.

Paweł Kokot

Niespełniony pisarz zanurzony w świecie samochodów dostawczych i motorsportu. Fan kamperów, miłośnik ciszy i wojaży wszelkiej maści.

Podobne artykuły