Nowa generacja Opel Movano C to prawdziwy przełom w historii tego modelu samochodu dostawczego. Pierwsza generacja Movano zadebiutowała na rynku w 1998 roku. Już od początku był to bliźniaczy projekt realizowany we współpracy z Renault oraz Nissanem, które wypuściły na rynek Renault Mastera oraz Nissana Interstara. Współpraca była kontynuowana również przy kolejnej generacji z 2010 roku. Kooperacja trwała aż do 2021 roku. Wtedy doszło do kamienia milowego w historii marki Opel. Koncern PSA połączył swoje siły z kongolmeratem Stellantis, kładąc kres współpracy Opla i Renault. Tym samym dostawcze trojaczki powiększyły się o jeszcze jednego braciszka.

Opel Movano C – specyfikacja techniczna

Na wstępnie należy zaznaczyć, że dostawczak został oparty na typoszeregu X250 – wykorzystywanym od 2006 roku w Peugeocie Boxerze, Fiacie Ducato oraz Citroenie Jumperze. Jeżeli ktoś jest zatem fanem poprzednich generacji Movano to nie mamy dla niego dobrych wieści. Nowa generacja poza nazwą nie ma żadnego związku ze swoimi poprzednikami. Chociaż wiele osób uznaje to za największy plus tego modelu.

Opel Movano C dostępny jest z silnikami turbodiesla 2.2l w trzech wariantach mocowych: 120KM, 140KM i 165KM. Bez względu na wybrany wariant mocowy, dostępne są trzy rożne skrzynie biegów: manualna 5-biegowa, manualna 6-biegowa oraz 6-biegowy automat.

Opel Movano 2022 – wymiary

Jeżeli chodzi o dostępne rozmiary to są one uzależnione od długości pojazdu oraz jego wysokości. Ma to oczywiście bezpośredni wpływ na dostępną ładowność oraz przestrzeń bagażową.

L1H1: 4963 mm długości, rozstaw osi: 3000 mm
L2H2: 5413 mm długości, rozstaw osi: 3450 mm
L2H2: 5413 mm długości, rozstaw osi: 3450 mm
L3H2: 5998 mm długości, rozstaw osi: 4035 mm
L3H3: 5998 mm długości, rozstaw osi: 4035 mm
L4H2: 6363 mm długości, rozstaw osi: 4035 mm
L4H3: 6363 mm długości, rozstaw osi: 4035 mm

Masa własna: 1845-2520 kg
Bagażnik: 8–17 m3
Ładowność: 1075-1945 kg

Cena Opel Movano C

Najtańsza i najprostsza wersja samochodu dostawczego Opla zaczyna się od 113 010 zł netto. Jest to samo podwozie do dalszej zabudowy. Natomiast ceny elektryków zaczynają się od 267 910 zł netto. Prześledźmy jednak jak wyglądają przedziały cenowe poszczególnych rodzajów nadwozia w zależności od ich wyposażenia.

Furgon Movano C

Za najtańszą wersję furgonu trzeba zapłacić blisko 124 tysiące złotych netto. Czasy furgonów za 100 000 zł stały się już niestety przeszłością. A wiele wskazuje na to, że z każdym kolejnym rokiem będzie już tylko drożej.

Furgon Edition – bogatsze wyposażenie

Poza standardową wersją Furgonu, dostępna jest również bogatsza wersja z systemem multimedialnym, ekranem dotykowym, czujnikami parkowania i paroma innymi gadżetami, takimi jak uchwyt na telefon.

Podwozie Movano – baza pod zabudowę

Najtańszy Opel Movano C to oczywiście gołe podwozie przystosowane pod zabudowę. Miejcie się jednak na baczności! Niektóre rodzaje zabudów mogą się wiązać z utratą gwarancji. Jeśli zdecydujecie się na taką opcję to koniecznie zerknijcie w szczegółowe warunki gwarancji.

Podwójna kabina Movano C – firmowóz

Rozbudowane podwozie, czyli dodatkowa kabina dla pasażerów. Popularne rozwiązanie w wozach firmowych, gdzie cała brygada musi się dostać w jedno miejsce, np. plan budowy. Za rozbudowaną kabinę przyjdzie nam doplacic 7200 zł netto.

Jeśli interesują Was konfiguratory oraz pełne ceny zależne od dobranej wersji wyposażenia to odsyłamy na oficjalną stronę Opla: Cennik Movano 2022.

Opel Movano-e

Opel Movano C to pierwszy dostawczak Opla dostępny w wersji elektrycznej. Elektryczny dostawczak dostępny jest z silnikiem o mocy 122 KM i momentem obrotowym 260 Nm. Co ciekawe, Movano-e został fabrycznie wykastrowany i ograniczony do poziomu 110 km/h. Zależnie od baterii, pojazd oferuje 117 kilometrów zasięgu, bądź 224 kilometry.

Paweł Kokot

Niespełniony pisarz zanurzony w świecie samochodów dostawczych i motorsportu. Fan kamperów, miłośnik ciszy i wojaży wszelkiej maści.

Podobne artykuły