Polskivan.pl – Testy samochodów dostawczych
Testy samochodów dostawczych różnych producentów to istotne zagadnienie portalu polski van. Celem naszych testów jest przedstawienie obiektywnej oceny różnych dostawczaków – wskazanie na ich wady oraz zalety. Nasze testy obnażają dobre i złe strony aut dostawczych i pomogą Ci w podjęciu decyzji o tym, jaki samochód dostawczy wybrać. Nasza ocena skupia się na zróżnicowanych aspektach vana – spalanie, komfort jazdy, bezpieczeństwo, przestrzeń załadunkowa, jakość wykonania, design oraz praktyczne rozwiązania, ułatwiające działanie w roboczych warunkach. Jako kierowcy pojazdów użytkowych, z dużym stażem przejechanych kilometrów, jesteśmy w stanie ocenić w rzetelny sposób rozwiązania zastosowane w samochodzie ciężarowym o masie całkowitej do 3.5 tony. Niektóre testy aut dostawczych wymagają czasu, bądź przejechania dużej liczby kilometrów. Nie ma możliwości miarodajnej oceny zabezpieczenia karoserii wozu w krótkim czasie, bowiem ogniska korozji pojawiają się zwykle po upływie kilku, bądź kilkunastu lat. Istotnym punktem odniesienia podczas testu furgonu jest porównanie go z wozami konkurencji, jak i pojazdem poprzedniej generacji tego samego producenta. Jeżeli nie wiesz jaki samochód dostawczy kupić, mając na uwadze różnice w rozwiązaniach poszczególnych producentów, nasze testy pomogą Ci w dokonaniu właściwego wyboru. Test małych dostawczaków bierze pod lupę minivany, czyli pojazdy łączące cechy pojazdu użytkowego i samochodu osobowego. Testy minivanów mają za zadanie ocenę komfortu jazdy, jak i sprawdzenie możliwości załadunkowych i funkcjonalnych wozu.
Testy zderzeniowe samochodów dostawczych
Jednym z ważnych zagadnień z zakresu bezpieczeństwa pojazdów użytkowych są testy zderzeniowe aut dostawczych. Są to symulacje uderzenia dostawczaka rozpędzonego do różnych prędkości, przeprowadzane w warunkach labolatoryjnych. Głównym celem testów zderzeniowych samochodów dostawczych jest sprawdzenie systemów bezpieczeństwa pojazdu oraz wytrzymałości samej konstrukcji. Podczas testów stosuje się rejestrację obrazu z bardzo wysoką liczbą klatek, by zwrócić uwagę na elementy, które ulegają zniszczeniu jako pierwsze. Na pokładzie samochodu dostawczego rozmieszczone są również liczne czujniki, które przekazują sygnał o sile oddziałującej na konkretny podzespół pojazdu. Czujniki umieszczone są również w manekinie, który bada potencjalne ryzyko zranienia osób podróżujących vanem. Po przeprowadzeniu testu dokonuje się analizy uzyskanych wyników, wskazując na największe zagrożenia i wady konstrukcyjne pojazdu. Laboratoria stosują różne rodzaje testów zderzeniowych dostawczaka, mające najlepiej odpowiadać prawdziwym zdarzeniom występującym w ruchu drogowym. Najpopularniejszym rodzajem testu jest symulacja zderzenia czołowego – samochód rozpędzany jest do prędkości 55-65 km/h, by uderzyć w deformowalną barierę lub barierę energochłonną. Kolejnym typem testu zderzeniowego jest uderzenie z boku pojazdu – wózek rozpędzony do prędkości 50 km/h uderza w drzwi kierowcy oraz pasażera na wysokości
odpowiadającej samochodowi. Popularne są również symulacje zderzenia z betonowym słupem, czy wywrócenie samochodu do góry nogami (dachowanie). Niektóre państwa posiadają indywidualne rozwiązania, uwarunkowane czynnikami środowiskowymi. W Szwecji wykonuje się symulacje zderzenia z łosiem, natomiast w Afryce – ze słoniem. Za przeprowadzanie testów zderzeniowych odpowiedzialne są niezależne organizacje odpowiednie dla danego regionu. W Europie jest to Euro- NCAP (Europejski Program Oceny Nowych Samochodów), w USA – NHTSA i IIHS, w Australii – ANCAP, w Japonii – NASVA.
Testy kamperów
Podczas testowania kamperów skupiamy się na rozwiązaniach stworzonych przez twórców konkretnych zabudów kamperowych. Ocenie podlegają rozwiązania w zakresie oszczędzania energii, czy chociażby komfortu użytkowania. W przypadku samochodów kempingowych sprawdzane jest to, czy spełniają one kluczowe zadania domu, czyli bazy noclegowo-żywieniowej. W Polskim prawie, legalne kampery powinny być zarejestrowane jako , samochody specjalne kempingowe”. Jakie wymagania musi spełnić samochód żeby został zarejestrowany jako auto kempingowe? Pojazd musi zostać zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie: siedzenia i stolik, miejsca do spania (mogą powstawać z rozłożenia foteli), urządzenia kuchenne oraz szafki. Wymienione elementy wyposażenia muszą być na stałe przymocowane w przedziale mieszkalnym. Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym pojazdu znajduje się zapis o ,,samochodzie specjalnym kempingowym” to można uznać, że powyższe wymagania są spełnione. Naszym zadaniem jest ocena tego, na ile zastosowane rozwiązania są praktyczne i wygodne. Twórcy kamperów, w pogoni za bogatym wyposażeniem, bardzo często zapominają o komforcie użytkowania. Podczas testu samochodu kempingowego oceniamy to, czy przestrzeń została wykorzystana w optymalnym stopniu i czy współgra z posiadaną wersją silnika i napędu.