Polski Van Testy samochodów dostawczych
Ford E-Transit Euro NCap - najbezpieczniejszy dostawczak 2022
Samochodów Testy

Elektryczny Transit to najbezpieczniejszy dostawczak? Ocena Euro NCAP

Euro NCAP to niezależna instytucja badawcza w Europie, której celem jest poprawa i ocena bezpieczeństwa pojazdów, które trafiają ostatecznie do sprzedaży. Każdy kontynent

Bezpowietrzne opony - autonomiczny dostawczak
Ciekawostki ze Świata Części

Bezpowietrzne opony w autonomicznych dostawczakach – witamy w przyszłości!

Wielcy producenci na rynku motoryzacyjnym cały czas poszukują innowacji, które pozwolą im przeskoczyć konkurencję. Niedawno Tesla zarejestrowała własny patent laserowych

Pojazdy Samochodów

Jak zachowuje się Transit MK7 z dwukrotnie przekroczoną ładownością?

Zapraszamy Was do kolejnego materiału, którego celem jest uświadamianie kierowców o konsekwencjach związanych z jazdą przeładowanym samochodem dostawczym. Do testów

Przeładowany Transit Trail / test
Samochodów Testy

Przeładowany Transit Trail – kiedy życie Ci niemiłe

Wielokrotnie na łamach portalu Polski Van poruszaliśmy bardzo niepokojącą kwestię, która stanowi całkowitą codzienność na polskich drogach. Mowa tutaj o przeładowanych

TestoVanie Ford Transit MK7
Samochodów Testy

TestoVanie: Ford Transit MK7 z przebiegiem 270.000 km

Ford Transit MK7 to kultowy dostawczak, nazywany przez Brytyjczyków Kręgosłupem Wielkiej Brytanii. Po raz pierwszy został zaprezentowany w 2006 roku, chociaż produkcja na

Ford Transit Trail 4x4 TestoVanie
Samochodów Testy

TestoVanie: Ford Transit Trail 4×4 – test miejski, torowy i off-road

Ford Transit Trail to specjalna wersja dostawczaka z napędem na cztery koła, która zadebiutowała na rynku w 2020 roku. Bazuje ona na Fordzie Transicie po faceliftingu,

Mitsubishi Express NCAP
Samochodów Testy

Test zderzeniowy: Mitsubishi Express – 0 gwiazdek

Testy bezpieczeństwa wykonywane samochodom to jeden z ostatnich etapów produkcyjnych aut. Bardzo często niezależne organizacje wykonują również własne testy, kierując się

Ford Transit Custom Sport 2020
Samochodów Samochody Dostawcze Testy

TestoVanie: Ford Transit Custom Sport 2020 / 185 KM

Ford Transit Custom to najprawdopodobniej najładniejszy van w segmencie średnich samochodów dostawczych. Szczególnie, gdy mówimy o jego specjalnej wersji: Transit Custom

resor piórowy
Części

Resor piórowy w dostawczaku – po co się go stosuje?

Resor piórowy to istotny element zawieszenia pojazdu, podtrzymujący nadwozie na określonej wysokości i tłumiący drgania generowane w trakcie jazdy. Po raz pierwszy zastosowano

Testy piasty Trateo Ford Transit
Części

Test: Piasta Trateo do Forda Transita

W Internecie jest zdecydowanie za mało informacji dotyczących części samochodowych. Przeciętny właściciel auta może się zagubić w mnogości mark i ofert dostępnych na rynku.

Polskivan.pl – Testy samochodów dostawczych

Testy samochodów dostawczych różnych producentów to istotne zagadnienie portalu polski van. Celem naszych testów jest przedstawienie obiektywnej oceny różnych dostawczaków – wskazanie na ich wady oraz zalety. Nasze testy obnażają dobre i złe strony aut dostawczych i pomogą Ci w podjęciu decyzji o tym, jaki samochód dostawczy wybrać. Nasza ocena skupia się na zróżnicowanych aspektach vana – spalanie, komfort jazdy, bezpieczeństwo, przestrzeń załadunkowa, jakość wykonania, design oraz praktyczne rozwiązania, ułatwiające działanie w roboczych warunkach. Jako kierowcy pojazdów użytkowych, z dużym stażem przejechanych kilometrów, jesteśmy w stanie ocenić w rzetelny sposób rozwiązania zastosowane w samochodzie ciężarowym o masie całkowitej do 3.5 tony. Niektóre testy aut dostawczych wymagają czasu, bądź przejechania dużej liczby kilometrów. Nie ma możliwości miarodajnej oceny zabezpieczenia karoserii wozu w krótkim czasie, bowiem ogniska korozji pojawiają się zwykle po upływie kilku, bądź kilkunastu lat. Istotnym punktem odniesienia podczas testu furgonu jest porównanie go z wozami konkurencji, jak i pojazdem poprzedniej generacji tego samego producenta. Jeżeli nie wiesz jaki samochód dostawczy kupić, mając na uwadze różnice w rozwiązaniach poszczególnych producentów, nasze testy pomogą Ci w dokonaniu właściwego wyboru. Test małych dostawczaków bierze pod lupę minivany, czyli pojazdy łączące cechy pojazdu użytkowego i samochodu osobowego. Testy minivanów mają za zadanie ocenę komfortu jazdy, jak i sprawdzenie możliwości załadunkowych i funkcjonalnych wozu.

Testy zderzeniowe samochodów dostawczych

Jednym z ważnych zagadnień z zakresu bezpieczeństwa pojazdów użytkowych są testy zderzeniowe aut dostawczych. Są to symulacje uderzenia dostawczaka rozpędzonego do różnych prędkości, przeprowadzane w warunkach labolatoryjnych. Głównym celem testów zderzeniowych samochodów dostawczych jest sprawdzenie systemów bezpieczeństwa pojazdu oraz wytrzymałości samej konstrukcji. Podczas testów stosuje się rejestrację obrazu z bardzo wysoką liczbą klatek, by zwrócić uwagę na elementy, które ulegają zniszczeniu jako pierwsze. Na pokładzie samochodu dostawczego rozmieszczone są również liczne czujniki, które przekazują sygnał o sile oddziałującej na konkretny podzespół pojazdu. Czujniki umieszczone są również w manekinie, który bada potencjalne ryzyko zranienia osób podróżujących vanem. Po przeprowadzeniu testu dokonuje się analizy uzyskanych wyników, wskazując na największe zagrożenia i wady konstrukcyjne pojazdu. Laboratoria stosują różne rodzaje testów zderzeniowych dostawczaka, mające najlepiej odpowiadać prawdziwym zdarzeniom występującym w ruchu drogowym. Najpopularniejszym rodzajem testu jest symulacja zderzenia czołowego – samochód rozpędzany jest do prędkości 55-65 km/h, by uderzyć w deformowalną barierę lub barierę energochłonną. Kolejnym typem testu zderzeniowego jest uderzenie z boku pojazdu – wózek rozpędzony do prędkości 50 km/h uderza w drzwi kierowcy oraz pasażera na wysokości
odpowiadającej samochodowi. Popularne są również symulacje zderzenia z betonowym słupem, czy wywrócenie samochodu do góry nogami (dachowanie). Niektóre państwa posiadają indywidualne rozwiązania, uwarunkowane czynnikami środowiskowymi. W Szwecji wykonuje się symulacje zderzenia z łosiem, natomiast w Afryce – ze słoniem. Za przeprowadzanie testów zderzeniowych odpowiedzialne są niezależne organizacje odpowiednie dla danego regionu. W Europie jest to Euro- NCAP (Europejski Program Oceny Nowych Samochodów), w USA – NHTSA i IIHS, w Australii – ANCAP, w Japonii – NASVA.

Testy kamperów

Podczas testowania kamperów skupiamy się na rozwiązaniach stworzonych przez twórców konkretnych zabudów kamperowych. Ocenie podlegają rozwiązania w zakresie oszczędzania energii, czy chociażby komfortu użytkowania. W przypadku samochodów kempingowych sprawdzane jest to, czy spełniają one kluczowe zadania domu, czyli bazy noclegowo-żywieniowej. W Polskim prawie, legalne kampery powinny być zarejestrowane jako , samochody specjalne kempingowe”. Jakie wymagania musi spełnić samochód żeby został zarejestrowany jako auto kempingowe? Pojazd musi zostać zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie: siedzenia i stolik, miejsca do spania (mogą powstawać z rozłożenia foteli), urządzenia kuchenne oraz szafki. Wymienione elementy wyposażenia muszą być na stałe przymocowane w przedziale mieszkalnym. Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym pojazdu znajduje się zapis o ,,samochodzie specjalnym kempingowym” to można uznać, że powyższe wymagania są spełnione. Naszym zadaniem jest ocena tego, na ile zastosowane rozwiązania są praktyczne i wygodne. Twórcy kamperów, w pogoni za bogatym wyposażeniem, bardzo często zapominają o komforcie użytkowania. Podczas testu samochodu kempingowego oceniamy to, czy przestrzeń została wykorzystana w optymalnym stopniu i czy współgra z posiadaną wersją silnika i napędu.