Kanciastego Citroena H kojarzą wszyscy fani samochodów dostawczych. Jego produkcję rozpoczęto w 1947 roku, trafiając w powojenne zapotrzebowanie ludzi na wozy dostawcze średnich gabarytów. Do 1981 roku wyprodukowano ponad 473 tysiące egzemplarzy, które wywalczyły sobie pozycję na kartach motoryzacyjnej historii. Większość z nas kojarzy go z charakterystycznym designem, dzięki któremu van zyskał miano ,,Belmondo dostawczaków”. Do grona miłośników francuskich klasyków należy zaliczyć włoski duet – Fabrizio Castelani i David Obendorfer. Wpadli oni na pomysł stworzenia pakietów stylizacyjnych do nowych modeli dostawczych Citroena, nawiązujących swoją estetyką do kanonu piękna ukutego przez model Citroen H.
Type HG dla małych dostawczaków
Pierwsze bodykity zadebiutowały na rynku w 2017 roku, jako uczczenie 70. rocznicy powstania Citroena H. Do dzisiejszego dnia sprzedało się około 100 sztuk. Liczby mogą nie robić wrażenia ale bynajmniej nie zniechęciło to twórców do rozwinięcia swojego projektu. W 2020 roku do produkcji wprowadzono również pakiety przeznaczone do średnich dostawczaków – Jumpy oraz wersji osobowej SpaceTourerer. Wszystkie zwieńczone są kanciastym przodem i charakterystycznymi, falowanymi bokami.
Podstawowe założenie pozostało bez zmian – bodykit montuje się na standardowym, salonowym nadwoziu vana. Nie ma konieczności demontażu aktualnej karoserii, ani specjalistycznej wiedzy w zakresie mechaniki. Całość nakłada się na dostawczaka i łączy ze sobą. Wszystkie elementy zostały wykonane z chirurgiczną precyzją, dlatego nie trzeba mieć obaw o ewentualne niedopasowanie, czy luki. Producent oferuje również usługi w zakresie montażu, a nawet malowania pojazdów! Wersja HG pojawiła się w kilku wariantach, uzależnionych od posiadanej wersji pojazdu – jej długości, rodzaju nadwozia. Produkt można także stosować z powodzeniem w pojazdach elektrycznych, które zadebiutowały na przełomie 2019 i 2020 roku. Odmienne rodzaje paneli zewnętrznych przeznaczone są do pojazdów osobowych, a inne do dostawczych. Główną różnicą są tutaj szyby występujące w tylnej części wersji osobowej.
Niezależnie od posiadanej wersji nadwozia, cena bodykitu wynosi 14.800 euro. W cenę wliczony jest również montaż i malowanie, chociaż oczywiście można je wykonać samemu. Cena może wydawać się wysoka ale idzie za nią dobra jakość i wyjątkowość. A oto chyba chodzi wszystkim miłośnikom francuskiej motoryzacji, chcącym upamiętnić kultowy model Citroen H.