Czy Volkswagen kiedykolwiek będzie w stanie odkupić swoje winy i odpokutować krzywdy, które wyrządził w ramach akcji dieselgate? Trwa absolutna, bezkompromisowa promocja pojazdów elektrycznych. Nastawienie na rozwiązania ekologiczne, promocja Mistrzostw Świata w piłce nożnej, prezentacje kolejnych pojazdów sygnowanych pod szyldem ID… Niemiecki koncern działa na różnych frontach by zmazać z dziejowej pamięci ich nieetyczną działalność. Czy to się uda? Bardzo możliwe. W końcu niewiele osób utożsamia konkurencyjną markę BMW z nazistowską polityką Niemiec z okresu II Wojny Światowej. VW ID.California może być jednym z kluczowych elementów w ekologicznej układance. Chociaż na razie stanowi dość dużą niewiadomą, promowaną przez kolorowe grafiki i wyobraźnię fanów motoryzacji.

Informacja o produkcji ID.California to przypadek?

Pierwsza oficjalna informacja o planowanej produkcji modelu ID.California to zaledwie krótka wzmianka na planszy informacyjnej, dotyczącej dalszych planów rozwoju grupy Volkswagen. Na grafice zaprezentowane zostały fabryki VW oraz plany produkcyjny na najbliższe 10 lat. W Hanowerze będą tworzone elementy karoserii Bentleyów, modele Audi Artemis (które mają być konkurencją dla Tesli) oraz główny bohater dzisiejszego artykułu – VW ID.California. Największą niewiadomą stanowią fabryki najbardziej wysunięte na południe, których przyszła działalność jest nadal na etapie planowania. Jednak najważniejszą informacją dla fanów karawaningu oraz weekendowych wypadów jest zapowiedź nowego modelu – ID.California. Nie ma jeszcze oficjalnych szczegółów dotyczących tego pojazdu. Jest to tym bardziej ciekawe, że cały czas oczekujemy na produkcję modelu ID.Buzz, który ma nawiązywać do kultowego ogórka.

ID.Buzz, Multivan, California – niejednoznaczne plany Volkswagena

Jeden z naszych tekstów poświęciliśmy nowej generacji Multivana T7, która ma się oderwać od VW Transportera i stać się własnym, niezależnym modelem. Był to przemyślany ruch marketingowo-produkcyjny, bowiem kolejne generacje Volkswagena Transportera mają stanowić bliźniaczy model względem fordowskiego Transita Customa. Za sprawą nowego modelu udało się zachować niezależność i podtrzymać legendę Multivana. Kolejnym busem, będącym kompromisem pomiędzy tradycją a nowymi rozwiązaniami ma być ID.Buzz. Sześć miejsc siedzących, 200 KM, napęd elektryczny o zasięgu 550 km i odświeżony, sympatyczny wygląd przypominający hipisowskiego VW T1. Czym zatem miałby być ID.California? Multivan to rodzinny, kompaktowy van. ID.Buzz ma już być nieco większy, przypominać odchudzoną wersję busika, dobrą bazę pod kampera.

Wszystko wskazuje na to, że ID.California będzie najzwyczajniej w świecie rozbudowaną wersją pojazdu ID.Buzz. Nastawioną na wygodę i dalsze modyfikacje, takie jak namiot dachowy, czy chociażby lodówkę, kuchenkę, zlew. Przeszło 500 km zasięgu może nie robić wielkiego wrażenia, jednak czy realnie potrzebujemy więcej? Wszystkich nas czeka zmiana nawyków związanych z podróżowaniem. Wraz z rozwojem jednostek elektrycznych i popularyzacją napędów ,,ekologicznych” będziemy przyzwyczajeni do przerwy na ładowanie, kawę i dobrą lekturę. A w pojazdach pokroju ID.Buzz, czy ID.California ma to być zwyczajnie przyjemne i komfortowe. Jedno musimy oddać – cała futurystyczna stylistyka pojazdów sygnowanych jako ID jest bardzo przyjazna, budzi pozytywne emocje. Na wydawanie ocen i osądów musimy się jednak wstrzymać do czasu oficjalnej premiery rodzinnych busików.

Paweł Kokot

Niespełniony pisarz zanurzony w świecie samochodów dostawczych i motorsportu. Fan kamperów, miłośnik ciszy i wojaży wszelkiej maści.

Podobne artykuły